Logo Generalitat


Pascual destaca la importància d'una joventut 'competent digitalment per al seu desenvolupament social i laboral'

  • La Direcció General de Lluita contra la Bretxa Digital destina 30.000 euros per a avançar en el diagnòstic de les competències digitals i l'ús de les TIC entre la joventut valenciana
  • L'accés a les TIC de cara a la formació i el Projecte Casandra, que analitzarà l'efecte psicosocial de les xarxes entre les i els joves

(19/07/2021) - La Direcció General de Lluita contra la Bretxa Digital destina 30.000 euros per a avançar en el diagnòstic de les competències digitals i l'ús de les TIC entre la joventut valenciana
- L'accés a les TIC de cara a la formació i el Projecte Casandra, que analitzarà l'efecte psicosocial de les xarxes entre les i els joves



La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, ha destacat "la importància de la lluita contra la bretxa digital, especialment entre la població més jove, que serà la que afronte una societat i un mercat laboral transformat digitalment, en el qual es requeriran competències mitjanes i avançades, per la qual cosa hem d'articular polítiques que propicien aquesta formació digital".

Carolina Pascual i el rector de la Universitat Miguel Hernández, Juan José Ruiz, han signat aquest dilluns la renovació del conveni de col·laboració per a la creació de la Càtedra de Bretxa Digital i Bon Ús de les TIC, dirigida pel professor Daniel Lloret.

A la signatura del conveni també ha assistit la directora general de Lluita contra la Bretxa Digital, María Muñoz, així com la vicerectora de Transferència i Intercanvi de Coneixement, María José López.

Després de la signatura, Carolina Pascual ha destacat que "la lluita contra la bretxa digital és una prioritat, ja que vivim en un món eminentment digital, per la qual cosa la Conselleria ha activat aquesta xarxa de càtedres que permetrà identificar i quantificar les situacions de bretxes".

Entre la població més jove, segons ha dit, "també hi ha bretxes i, encara que els considerem nadius digitals, aquestes habilitats i maneres de relacionar-se han d'anar acompanyades de polítiques que asseguren que la població més jove pot afrontar la transformació digital en igualtat de condicions i puga fer un ús segur i responsable de les TIC".

En aquest sentit, ha assenyalat que "les desigualtats poden afectar l'aprofitament dels estudis de les i els alumnes i a la seua incorporació professional posterior, per la qual cosa és important conéixer en què consisteixen per a reduir-les i per a assegurar la igualtat d'oportunitats".

La consellera ha explicat que en 2021 la Càtedra de Bon Ús de les TIC està immersa en dos projectes, d'una banda, en una enquesta entre l'alumnat de 4t de l'ESO; 1r i 2n de Batxillerat, i 1r i 2n de Cicle Formatiu de Grau Mitjà de centres educatius de Castelló, València i Alacant.

En aquest estudi, que s'ha dut a terme en col·laboració amb la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, participaran prop de 5.000 alumnes i pretén determinar algunes condicions d'accés a les TIC, com l'equipament de maquinari i programari de l'alumnat; determinar el tipus i la velocitat de connexió de què disposen, així com descriure l'experiència i el coneixement de les eines de docència en línia.

També introdueix aspectes qualitatius, com la predisposició i l'opinió de l'alumnat cap a la docència en línia i l'estudi de les relacions entre els anteriors resultats i el nivell socioeconòmic de les famílies.

Projecte Casandra

En segon lloc, la Càtedra durà a terme l'anomenat Projecte Casandra, l'objectiu general del qual és "avaluar la influència de l'ús i/o abús de les pantalles en el benestar i el desenvolupament psicosocial d'adolescents, ja que les TIC també tenen un component emocional i d'interacció social molt important".

Entre els objectius de l'estudi, es plantegen qüestions com "l'efecte de les xarxes en l'autoestima, determinar la relació entre el consum de continguts digitals violents, i la conducta violenta, i establir relacions entre el consum de pornografia i l'actitud davant de la conducta sexual", ha afirmat.

Cal afegir-hi, segons la consellera, "explorar la relació entre el clima familiar i la mediació parental, l'ús de noves tecnologies i altres variables psicosocials, així com analitzar les relacions entre l'estructura de valors i els diversos usos ?siguen de tipus, contingut, freqüència o intensitat? de les TIC".

La Càtedra de Bon Ús de les TIC de la UMH té com a objectiu l'impacte de la digitalització en la vida de joves i adolescents i la transformació individual i social derivada de l'entorn digital: canvi en les relacions socials, valors, salut mental i cultura, entre altres. La Generalitat aportarà en 2021 un pressupost de 30.000 euros per a finançar aquests estudis i el funcionament de la Càtedra.


Pàgina web: https://www.gva.es

Inici | Mapa Web | Accessibilitat